Construirea propriului soft educational, animatie, interactivitate - Soft EDU

Go to content

Main menu:

Construirea propriului soft educational, animatie, interactivitate

Tehnic & Reduceri > Reduceri
In acest curs vom studia tehnici de animatie, dar mai ales de interactivitate cu utilizatorul, folosind componenta Rave a suitei Corel Draw 12. Cursul a fost retras de la vanzare, datorita faptului ca versiunea 12 Corel este destul de veche, dar solicitarile clientilor ne-au dus la reintroducerea acestui curs in oferta noastra, avand bineinteles un pret mult diminuat.

Va oferim un Pachet de Lectii Video care se refera la animatie, atat pentru web, cat si pentru televiziune, inclusiv in format flash, dar mai ales pentru ca dvs. sa puteti construi propriile materiale educationale pentru elevi.

Sunt prezentate concepte esentiale ale animatiei, pe baza lor sunt exemplificate tehnici de lucru, reunite apoi in proiecte complexe, care va servesc ca model si baza de dezvoltare a propriilor dvs. aplicatii.

Materialul este alcatuit din 54 de Lectii Video, insotite de fisierele necesare pentru ca dvs. sa puteti relua exercitiile - aveti la dispozitie inclusiv proiectele Corel Rave originale, pentru a le analiza, modifica, exploata.

Materialele sunt structurate astfel incat sa dobanditi tehnici si deprinderi de baza in animatie interactiva.


Pentru ca versiunea Corel 12 Suite nu mai este disponibila in pagina producatorului, va punem la dispozitie pe DVD programul Corel 12 Suite in regim trial.
Iata cateva mostre din Curs Corel Rave - animatie web, interactivitate, crearea propriului soft educational. Fisierele se deschid cu Google Chrome, care are inglobat Adobe Flash Player. Daca deschideti cu alte browsere, va rugam sa instalati pluginul Flash Player.

Odata stapanita tehnica de lucru, aplicatiile interactive exemplificate mai jos pot fi valorificate pentru orice alt domeniu, limita fiind doar creativitatea dvs.

Exemplele de animatie interactiva pe care o vom crea inacest curs: functionarea unei suspensii cu arc elicoidal, conceperea unui joc flash pentru testarea reflexelor si acuitatii vizuale, o structura Html / Flash / Gif care inglobeaza un test de cotare pentru desen tehnic, un exemplu simplu de actiuni de incarcare a unui film sau a altuia in aceeasi fereastra Flash, si o aplicatie de instruire secventiala.
Mostre din lectiile video, notiuni de baza legate de animatie, prezentarea programului Rave, tehnici de animatie si crearea de interactivitate:
Mostre din lectiile video: crearea propriului soft educational. Exemplele alese sunt din domeniul tehnic, dar de indata ce ati deprins tehnica de lucru, o puteti aplica pentru a realiza soft educational pentru orice domeniu.
Titlurile lectiilor video din Curs Corel Rave, construirea softului educational:

I. Notiuni introductive despre programul Corel Rave, principii de animatie
1_introducere termeni uzuali primari, prezentare a spatiului de lucru, tipuri de filme avi, mpeg, mov, codecuri, norma PAL, NTSC
2_FPS Frame per second FPS - rame pe secunda, definirea si exemplificarea notiunii, calculul timpului animatiei
3_toolbars descrierea barelor de instrumente Toolbox din Corel Rave
4_utilizarea instrumentelor: instrumente descrieri si exemplificari ale utilizarii principalelor instrumente din Corel Rave, instrumente pe care le vom utiliza ulterior in animatie
5_layere concepte: daca in grafica notiunea de layer este importanta, in animatie nu exista nimic fara acest concept; definirea notiunii
6_panorama_VR construirea unei aplicatii panoramice interactive in Corel Photopaint
Obs.: dublu click pe bara gri inchis de sus ( maximizati ) apoi "trageti" cu mouseul de scena si va veti deplasa in interiorul acesteia; necesita quicktime player
7_tween concepte minime setari preliminare ale spatiului de lucru: timeline, memory, scratch disk; timeline zoom; setarea parametrilor filmului, dimensiuni, rezolutie, framerate FPS;
concepte esentiale ale animatiei: tween, exemple
8_layer_visibility managementul layerelor in animatie, vizibilitatea si ordinea straturilor, timpul animatiei
9_import_management managementul importului de fisiere in animatie, gestionarea timeline, prelucrarea fisierelor animate Gif si a fisierelor bitmap importate, comunicarea cu Corel Photopaint, Aplication Launcher
10_loop concepte: repetarea unei secvente, modalitati productive de repetare a unei secvente
11_text_on_path_1 concepte: miscarea textului de-a lungul unei cai ;Text On Path - aplicatie
12_text_on_path_2 modificarea parametrilor animatiei;aplicatie
13_export exportul animatiei realizate in punctele precedente 11 si 12, formate si parametrii de export, modalitati de compresie, instalarea online a flashplayer pentru fisierele swf;
14_bouncing_ball aplicatie: animarea unei mingi de-a lungul unei cai, optiuni de dezvoltare la clasa: ilustrarea pierderii energiei cinetice a unui obiect
15_gif_export exportul aplicatiilor in format gif animat - format de evitat, in general
16_buttons concepte: butoane rollover, stari ale butonului ( normal, over, down ), editarea starilor butonului, atribuirea de sunete butonului, construirea unei interfete web, comunicarea Corel Rave cu Corel Photopaint
17_actions concepte: actiuni declansate de butoane si de rame, actiunea GoTo, GoToandPlay, Stop, launch URL
actiunile vor fi detaliate si in CD 2, ed-a lungul dezvoltarii aplicatiilor
18_symbol concepte: symbol, automatizarea muncii si reducerea filesize, salvarea, editarea, utilizarea, importul / exportul simbolurilor, comunicarea cu Corel Draw in gestiunea bibliotecilor de simboluri *.csl; instante ale simbolurilor;

II. Aplicatii ( Soft Educational Animatie, Interactivitate, Multimedia. Crearea PROPRIULUI Soft Educational )
19_aplicatia 1
20_aplicatia 2 aplicatie: construirea unui ceas / cronometru
Aplicatii avansate, interactivitate; contine fisierele de exercitii si proiectele originale de animatie

III. aplicatii interactive complexe: realizarea unui proiect in care utilizatorul comanda afisarea unui film sau a altuia:
CUM REALIZAM UN SOFT EDUCATIONAL in care sa comandam afisarea unei angrenari directe respectiv a unei angrenari cu roata intermediara.
Schema structurii acestui proiect complex, care cuprinde aplicatiile 21 ... 28
21_goto actiuni complexe, incarcarea unui film extern in susra flash principala; actiunea GoTo; schita aplicatiei pentru angrenarea a doua roti dintate
22_load_movie actiuni complexe, incarcarea unui film extern in susra flash principala; actiunea Load Movie; schita aplicatiei pentru angrenarea a doua roti dintate
23_desen_roata desenarea rotii dintate in Corel Draw / varianta: importul rotii din autocad
Lectia Video este esentiala, asadar este disponibila si in format mai mare de 1272 / 988 pixel.
24_angrenare_directa crearea animatiei angrenarii directe a doua roti dintate
25_angrenare_intermediara crearea animatiei angrenarii cu roata intermediara a doua roti dintate
26_load_movie construirea scenei finale - butoanele de load movie
27_unload_movie construirea scenei finale - butoanele de unload movie; definitivarea aplicatiei, exportul acesteia
28_final variante de finalizare a aplicatiei, construirea unui backround in Corel Photpaint, crearea unui Spraylist particularizat si utilizarea ulterioara a acestuia; atribuirea de actiuni URL butoanelor
29_secvential crearea unei lectii de instruire secventiala cu ajutorul actiunilor atribuite butoanelor si ramelor
30_extr; 31_extr_2.mov animatii ale extrudarii, interactive extrude tool animat; depanare a animatiei, erori frecvente, evitarea acestora
CD nr. 3 - aplicatii avansate, interactivitate; contine fisierele de exercitii si proiectele originale de animatie
IV. aplicatii interactive complexe: se demonstreaza realizarea unui proiect de Desen Tehnic, in care elevii pot vedea piesa in perspectiva animata, la comanda unui buton vad cele sase proiectii, iar la apasarea altui buton vad aceeasi piesa cotata. Puteti realiza un asemenea proiect in cca. 20 minute: aplicatiile 31 ... 34.
31_proiect_desen_1 desenarea celor sase proiectii ale unei piese in Corel Draw
32_proiect_desen_2 animarea perspectivei unei piese in Corel Rave;
33_proiect_desen_3 stabilirea numarulului minim de proiectii, cotarea numarulului minim de proiectii in Corel Draw, importul si animarea cotarii in Corel Rave, crearea filmelor partiale
34_proiect_desen_4 scena finala, atribuirea de actiuni butoanelor, incarcarea scenelor partiale, exportul final flash
35_blend_from_shape concept: aplicarea in animatie a instrumentului blend, realizarea animarii blendulu
36_blend_text aplicarea blendului animat pentru corp de text
37_lens aplicarea efectelor si tehnicilor lens asupra obiectelor
38_page_curl efectul animat de rasfoire a paginii
V. proiect complex, workflow intre mai multe programe Corel pentru a obtine un Soft Educational pentru consolidarea cunostintelor la desen Tehnic
39_start_test

Invatati principii si concepte, dar mai ales tehnici pentru a crea un asemenea test
test desen tehnic mostra - soft educational
40_procedura - intreaga procedura de executare a proiectului efecitv
41_desen_detaliu detalierea modului de desenare / cotare a piesei din aplicatie
42_websave detaliu: crearea unei subpagini web din cadrul proiectului dvs.
43_detaliu_anim detaliu: crearea pas cu pas a uneia din animatiile elementare incluse in acest proiect
44_stadiul 1

Joc Flash - Soft Educational
construirea unui joc simplu in flash
45_stadiul_2
46_stadiul_3
47_stadiul_4
48_stadiul_5 ultima etapa de lucru pentru finalizarea jocului flash, setari finale, exportul fisierului flash
CD nr. 4- aplicatii avansate, interactivitate; contine fisierele de exercitii si proiectele originale de animatie
49_desenarea componentelor
crearea unei animatii care ilustreaza aplicatiile arcurilor elicoidale: o suspensie || mostra animatie flash aici >>
pentru detalierea Lectiilor Video, aceste ultime 4 lectii sunt
la o rezolutie de 1280 / 992 pixeli

Animatie Flash - soft educational mostre animatii
50_erori frecvente, ajustari
51_definitivarea desenului
52_animare si export
53_sugestii consideratii finale, sugestii pentru utilizarea altor instrumente pentru animatie, animarea parametrilor oferiti de alte instrumente || mostre flash aici: | unu | doi |
54_rugozitati constructia unui ocular de microscop care releva rugozitatea unei piese, in functie de gradul de marire optica comandat de utilizator, animarea aplicatiei || mostra aplicatie flash aici >>
Soft Educational Animatie, Interactivitate, Multimedia. Crearea PROPRIULUI Soft Educational

Construirea softului educational
 
Copyright 2017. Vizualizati intreg continutul la rezolutie de cel putin 1200 pixel.
Back to content | Back to main menu