Curs 3D Studio Max, modelare 3D, randare arhitecturală - Cursuri

Go to content

Main menu:

Curs 3D Studio Max, modelare 3D, randare arhitecturală

Cursuri Autocad C.A.D. >
Ce este 3D Studio Max?
Ce invatam in Curs 3D Studio Max
Versiunea 3D Studio Max folosita in curs
Ateliere practice 3D Studio Max
Nivel de pregătire: începător, mediu, avansat, expert.

Curs Video 3D Studio Max

Modelare 3D, animație, simulare 3D, texturare, iluminare, randare - ISBN 978-973-0-21172-6

În ce constă cursul 3D Studio Max?

Cursul video 3D Studio Max este alcătuit din 3 DVD conținând 200 de lecții video și peste 560 de exerciții în format 3D Studio Max *max sau *3DS, aflate în stadiul inițial, intermediar și final, astfel încât la finalul unei lecții video să vă puteți evalua progresul.

Exerciții 3D Studio Max

Exercițiile care însoțesc cursul 3D Studio Max sunt foarte importante, deoarece prin decompunerea scenei se poate analiza modul în care aceasta a fost realizată, se pot studia
materialele folosite, setările pentru texturi și materiale procedurale, geometria și natura modelelor 3D, modificatorii aplicați, timpii de animație și ritmul animației.
Aveți la dispoziție peste 330 de fișiere presetate, pe care să le încărcați pentru a obține rapid un produs final: fișiere Biped, lumini fotomerice IES, imagini HDRI, texturi, materiale de tip *.mat., dar și documentație Pdf, acolo unde aceasta este indispensabilă.

Cursul 3D Studio Max vă oferă acces direct la mii de modele 3D cu licență de utilizare gratuită, pe care le puteți folosi in aplicatiile dvs.


Exemple de modelare 3D realizată cu 3D Studio Max, aici >
Exemple de animații realizate cu 3D Studio Max, aici >
Cu 3D Studio Max se pot realiza scene panoramice interactive. Funcționează numai cu QuickTime Player >
Descărcați fișierele. Trageți cu mouse-ul de scenă pentru a deplasa perspectiva!


Lecțiile video 3D Studio Max

au rezoluția de 1366 / 768 pixel, în format Quicktime.
Versiunea 3D Studio Max folosită în curs este 2016, dar lecțiile video sunt perfect compatibile cu versiunile 3D Studio Max 2017 și 2018, deoarece diferențele dintre versiuni sunt absolut minore, așa cum arată Autodesk AICI >

În primele două DVD vom învăța modelarea Poly, modelarea NURBS, NURMS, Spline, dar și animația, controlerele de animație, astfel încât vom putea modela 3D și anima orice obiect.

În al treilea DVD vom studia texturarea, iluminarea și randarea avansată, de la Scanline și Clay Render, până la Mental Ray Global Illumination, tehnici avansate Final Gather, GI Photon Map, Caustics.

Iată o secvență de lecție video pentru randarea în 3D Studio Max.
Mostre Curs 3D Studio Max

Iată rezumatul video al primelor 2 DVD ale Cursului 3D Studio Max

| DVD 1 | DVD 2 |
Mostre Curs 3D Studio Max

Secvențe din lecții video Curs 3D Studio Max 2016 - 2018

Mai multe mostre video în canalul youtube aici > Puteți examina 7 secvențe din lecțiile video, alegând thumbnailul din lista din dreapta.

DVD 3: Atelier 1 3D Studio Max, diferite variante de iluminare ale aceleiași scene, la momente diferite

DVD 3: Atelier 2, etape ale iluminării în 3D Studio Max: default scanline, mental ray, final gather, global illumination

DVD 3: Atelier 3, iluminare globală și randare arhitecturală, render interior și exterior, render de zi / noapte
Exemple de exerciții folosite în Curs 3D Studio Max, secvențe din curs
Randarea filmelor cu 3D Studio Max
3D Studio Max randează imagini sau filme. În fiecare situație, backgroundul poate fi setat încă din interiroul programului, astfel încât renderul să conțină un cer (imagine) sau un cer animat (video clip), spre exemplu.
Dacă dorim să editam cerul sau orice alt background ulterior randării, acest lucru este posibil, setând formatul de ieșire ca secvență de imagini PNG cu canal alpha, sau transparență.

Pentru post procesarea renderului, vă sugeram Curs editare, montaj si efecte video - în acest caz am înlocuit cerul într-o secvență randată Png cu Alpha Channel.
Deplasați cursorul peste imaginile de mai jos, pentru a examina stadii ale proiectului 3D Studio Max:
Cuprinsul complet al cursului 3D Studio Max, aici >
Cursul 3D Studio Max este structurat in 12 capitole, astfel:

Curs 3D Studio Max, DVD 1
Capitolul I. Introducere
Capitolul II. Transformari ale obiectelor
Capitolul III. Gestionarea obiectelor 3D
Capitolul IV. Modelarea obiectelor primitive. Panoul Create.
Capitolul V. Modelarea 3D cu Shapes, Splines, Poly, Quad Patch.

Curs 3D Studio Max, DVD 2
Capitolul VI. Modelarea Ribbon, Hair, and Fur, Poly, NURBS.
Capitolul VII. Sisteme de particule. Simulari 3D
Capitolul VIII. Animatii si simulari 3D

Curs 3D Studio Max, DVD 3
Capitolul IX. Motorul de randare Scanline, Light Tracer, Radiosity.
Capitolul X. Lumini.
Capitolul XI. Materiale.
Capitolul XII. Randarea avansata Mental Ray, iluminarea globala.
Workshop 1, 2.

Titlurile lectiilor video din Curs 3D Studio Max

DVD 1 Curs 3D Studio Max 2016 - 2018

Capitolul I. Introducere in 3D Studio Max
1. Prezentarea fluxului de lucru 3D Studio Max
2. Obtinerea programului 3D Studio Max, licentiere, utilizare educationala
2. B. Prima rulare a 3D Studio Max 2016
3. Tur al programului, prezentarea spatiului de lucru
4. Viewport navigation, Cube view, cubul de vizualizare, proiectii paralele si ortografice. Wireframe, edge view, realistic view, realistic with edged faces view
4. B. Grid, home grid
5. Viewport configuration, setarea proiectiilor
6. Panoul Create: Geometry, shapes. Desenarea primitivelor: box, cone, torus, sphere. Desenarea formelor: arc, line, rectangle.
7. Unitati de masura, setari.
8. Panoul de comanda. Meniul Create. Quad Menu. Meniul contextual. Object properties, proprietatile obiectului. Isolate selection, izolarea unei selectii. Sisteme de coordonate. Selectarea obiectelor dupa nume si categorie. Subdiviziunile unui obiect poly
9. Meniul Ribbon.

Capitolul II. Transformari ale obiectelor 3D
10. Texturile obiectului, paths / cai. Operatiile move, clone. Desenarea cu precizie: Snap 3D, rotate snap angle.
11. Editarea cu precizie.
12. Transformarea Mirror si Align.
12. B. Comparatia intre Move si Pan, intre Orbit si Rotate.
13. Clonarea multipla a obiectelor
14. Sisteme de coordonate
15. Modifier Stack: stiva de modificatori
16. Aplicatie: dummy helper

Capitolul III. Gestionarea obiectelor 3D
17. Layer manager
18. Ascunerea, inghetarea, izolarea obiectelor
19. Lucrul cu containere externe
20. Lucrul in echipa
21. Gestionarea erorilor
22. Importul si exportul fisierelor 3DS.
23. Seturi de selectie
24. Stari ale seturilor de randare
25. Scene X-Ref
26. Obiecte X-Ref

Capitolul IV. Modelarea obiectelor primitive. Panoul Create
27. Primitive. Operatii Booleene
28. Primitive extinse
29. Compound Objects
30. Compound Objects
31. Conform
32. Animarea obiectului Conform
33. Compound Objects: Shape Merge
34. Compound Objects: AEC Foliage, Railings
35. Compound Objects: AEC Walls
36. AEC Layers. Setarea layerelor pentru modelarea arhitecturala
37. AEC Doors
38. AEC Double Doors
39. AEC Windows.
40. Observatii privind AEC, finisarea proiectului arhitectural
41. Stairs. L-Type, Straight Stairs
42. Spiral Stairs
43. Terrain si Scatter
44. Conect
45. Loft
46. Loft de-a lungul unei curbe Spline. Modificatorul Shell
47. Deformatiile Loft: scale, twist, bevel, fit. Animarea deformatiilor Loft
48. Multiple Loft
49. ProCutter
50. Bomb si FFD Box.
51. Scripturi externe 3D Studio Max

Capitolul V. Modelarea 3D cu Shapes, Splines, Poly, Quad Patch
52. Desenarea curbelor Spline
53. Obiecte elementare de tip Shape
54. Curbe Splines extinse.
55. Aplicatie: utilizarea complexa a curbelor Spline impreuna cu Loft pentru modelarea unei barci
56. Modificarea paramertilor modelului 3D Loft - Spline
57. Modelarea curbelor Spline cu Bevel Profile.
58. Lathe Spline
59. Spline si Lathe
60. Aplicatie: modelarea Spline pentru o carafa
61. Aplicatie: modelarea Spline pentru o ceasca de cafea si farfurie
62. Aplicatie, utilizarea Soft Selection.
63. Circle si Ngon
64. Suprafete de tip Spline editable mesh, editable poly, derofmable poly, editable patch, NURBS.
65. Suprafete Quad Patch
66. Modelarea suprafetelor plecand de la un plan
67. Modelarea suprafetelor plecand de la un box
68. Merge Max File
69. Editarea Spline si Poly pentru elemente de arhitectura
70. Editare a curbelor Spline in vederea modelarii 3D
71. Importul curbelor Spline
72. Modelarea unui fotoliu
73. Modelarea poligonala
74. Etapa a III-a a aplicatiei de constructie de mobilier.
75. Parametrii Turbo Smooth
76. Modelarea poligonala, partea 1
77. Modelarea poligonala, partea 2
78. Modelarea 3D plecand de la Line
79. Modelarea unui fotoliu clasic
80. Modelarea unei masute de cafea
81. Constructia unei jante auto
82. Constructia anvelopei auto
83. Constuctia anvelopei High Poly
84. Constuctia anvelopei High Poly
85. Modelare Surface
86. Primitive si Shapes.
87. Recapitulare: parametrii modelarii poligonale, principale tehnici la nivel de SubObject
88. Editarea High Poly.
89. Spline, Poly si modificatorul Lattice.

DVD 2 Curs 3D Studio Max 2016 - 2018
Capitolul VI. Modelarea Ribbon, Hair, and Fur, Poly, NURBS

90. Lattice si Extrude
91. Ribbon Panel
92. Hair and Fur
93. Modificatorul Displace
94. Recapitulare: topologia Spline
95. NURBS
96. Suprafete NURBS compuse
97. NURBS: U-Lotf, Cap, Blend, Lathe, Extrude, Offset
98. NURBS pentru constructii si instalatii
99. NURBS: modelarea unui carlig
100. Spline si NURBS
101. Modelarea din Splines si NURBS a unui obiect casnic, convertirea Mesh / Poly
102. Nivelele de subObject
103. Editarea avansata a curbelor si suprafetelor NURBS
104. Combinarea modelarii NURBS cu Poly
105. Depanarea NURBS
106. Modelarea NURBS
107. Tehnica de modelare poligonala, recapitulare
108. Tehnica de modelare, recapitulare principii
109. Tehnica de modelare, recapitulare principii
110. Mesh Smooth si Turbo Smooth, comparatie, parametrii, aplicare. Tehnica Sub-D
111. Tehnica Poly by Poly
112. Modelarea prin modificatori
113. Modelarea parametrica
114. Setarea unei camere virtuale in scena

Capitolul VII. Sisteme de particule. Simulari 3D
115. Particle systems
116. Pcloud, Gravity, Deflectors
117. P-Cloud. Aplicatie
118. S-Spray Atmospheric Aparatus
119. SuperSpray Particle System

Capitolul VIII. Animatii si simulari 3D
120. Set Key si Auto Key. Chei de animatie, keyframes, interpolari. Track View, Curve Editor
121. Key Tangents
122. Animatie de proces industrial
123. Animarea unui mecanism biela-manivela
124. Cloth
125. Animatia vertex cu Linked Xform
126. Loft Deformation
127. MassFX
128. Animatia cu Path Deform
129. Simularea unei transmisii prin lant, etapa 1
130. Simularea unei transmisii prin lant, etapa 2
131. Animarea senilelor unui tanc
132. Controlere de animatie
133. Constrangeri de animatie
134. Rig
135. IK
136. Animarea unei camere virtuale de-a lungul unei cai
137. Animatia Biped
138. Animatia Morpher
139. Popularea scenelor arhitecturale
140. Animarea modificatorilor

DVD 3 Curs 3D Studio Max 2016 - 2018

Capitolul IX. Motorul de randare Scanline, Light Tracer, Radiosity
141. Motoare de randare
142. Scanline Light Tracer
143. Scanline Radiosity Plugin
144. Scanline Radiosity

Capitolul X. Lumini in 3D Studio Max
145. Introducere
146. Sistemul de lumini 3D Studio Max
147. Lumina unidirectionala, Ohmni Light
148. Target Spot
149. Target Spot
150. Target Direct Spot
150. B. Post procesarea renderului in Adobe Photoshop CC
151. Shadows
152. Light attenuation
153. Light Lister

Capitolul XI. Materiale procedurale si bitmap in 3D Studio Max
154. Materiale
154. B. Erori de materialele in Material Map / Browser. Solutie.
155. Explorarea “Material editor”
105. Explorarea “Material editor”: Shine, specular level, glossiness
156. Explorarea “Material editor”: Transparency
157. Explorarea “Material editor”: autoiluminarea
158. Atribuirea texturilor
159. Textura de opacitate, Opacity Map si Specular Map
160. Plane texturate cu mapa de opacitate
161. Reflection Map, Raytrace
162. Materiale procedurale si materiale bitmap
163. Tiles Map
164. Sub Object Material
165. B. Double Side Material.
166. Atribuirea de material unui obiect pentru SubObject
167. UVW
168. Unwrap UVW
168. B. Exercitiu de mapare UVW
169. Crearea si modificarea texturilor in Adobe Photoshop
170. Restaurarea materialelor

Capitolul XII. Randarea avansata Mental Ray, iluminarea globala
171. Randarea avansata cu Mental Ray
172. Lumini standard Target Light si randarea Mental Ray, Final gather, Global Illumination
173. Lumini fotometrice
174. Close Up

Workshop Autocad
175. Global Illumination
176. Randarea arhitecturala de noapte cu Mental Ray
177. Randarea arhitecurala de noapte cu Final Gather
178. Randarea arhitecurala de noapte cu GI Global Illumination Photon Map
179. Randarea arhitecturala interioara de zi cu Daylight System Final Gather si Global Illumination
180. Materiale arhitecturale
181. Randarea Mental Ray
182. Prezentari arhitecturale animate
183. IBL: Image Based lighting
184. Randarea Mental Ray si setarile de lumina fotometrica IES Web Light
185. Modalitati de optimizare a iluminarii globale a scenei
186. Caustics 1
187. Caustics 2
188. Cautics 3
189. Renderul iRay
190. Economia randarii!
191. Autodocumentarea.
192. Resurse externe
Curs 3D Studio Max 2015 - 2018
 
Back to content | Back to main menu