Cursuri Autodesk Adobe Corel Web

Autodesk, 3D, Adobe, Corel, Sony, Web

Cursuri Autodesk, Adobe, Corel, Sony

Cursuri Autodesk, Adobe, Web Design, Corel

Go to content

Curs de randare realista Corona Renderer in 3D Studio Max

<< AUTODESK CAD 3D

Nivel de pregătire: expert

NOU! La achiziția unui curs 3D Studio Max vă oferim gratuit cursul de randare Arnold, și reducere la cursurile de randare V-Ray și Corona Render!
Cursul Corona Renderer face parte din pachetul de cursuri pentru Design Interior >

Ce este Corona Render

Un motor de randare revoluționar, cu un algoritm extrem de eficient, producând imagini realiste cu timpi de randare reduși, programul fiind disponibil pentru versiuni 3D Studio Max de la 2014 la 2021.

Corona Renderer reprezintă o alternativă la V-Ray deoarece are un preț de 3 ori mai mic, timpi de randare mai mici, iar fotorealismul scenelor este la nivelul V-Ray.
Este calibrat astfel încât să simuleze lumea fizică reală, de aici și principala caracteristică a sa - nu este nevoie foarte des de modificarea setărilor inițiale în randare. Acest lucru îl face ușor de operat, iar curba de învățare poate fi extrem de scurtă daca parcurgeți lecțiile video din acest curs de randare.

Această caracteristică unică i-a asociat sloganul binemeritat:
Goodbye to tweaking material, light and shadows!

Cu adevărat uluitor este modulul de post procesare a renderului, iar acesta nu este "un fel de Photoshop", ci un editor de randare Raw care reține toți parametrii randării și permite modificarea lor în afara 3D Studio Max, după încheierea randării, cu programul 3DS Max închis. Am ilustrat aceasta în mostra video de mai jos, min 7:50.

Ce conține cursul Corona Render

Vă oferim trei DVD cu 48 de lecții video 1920 / 1040 cumulând peste 9 ore și jumătate de training video în care veți parcurge toți pașii necesari pentru ca, la final, să puteți textura, ilumina și randa orice scenă. Lecțiile video sunt însoțite de proiecte complete, scene gata populate cu obiecte și texturate, aflate în faza inițială respectiv faza finală, pentru ca dvs. să puteți exersa ceea ce învățați în lecția respectivă.
Vă oferim și documentație Pdf acolo unde este indispensabilă, fișiere HDRI, IES, CXR, date IOR, biblioteci de materiale.

Versiunea Corona Render folosită în curs este cea din ianuarie 2021, Corona Render 6 Hotfix 1, iar pe măsură ce programul va evolua vă vom oferi update-uri, ca și cel din lecțiile 47 și 48 pentru Corona Render 7 Hotfix 1 din noiembrie 2021. Exercițiile sunt salvate în versiunea Max 2016, la solicitarea clienților care rulează încă versiuni vechi.

O caracteristică importantă este randarea interactivă, care permite vizualizarea modificărilor aduse scenei în timp real, sub influența luminii active.
Randarea interactivă poate avea loc în Frame Buffer sau chiar în viewport.

Împreună cu Color Correction, randarea interactivă Corona constituie ne permit să examinăm rezultatul iluminării și texturării scenei în timp real.

Niciodată randarea nu a fost mai eficientă!



Materiale Corona Render

Programul oferă o bibliotecă completă de materiale extrem de realiste, setate pentru Real World Mapping Scale, așadar într-o scenă corect măsurată nu prea este nimic altceva de făcut decât a le atribui obiectelor.

Materiale Corona Render

Caustics Corona Render

Corona Render gestionează excelent efectul Caustics, care apare datorită trecerii luminii prin medii cu indice de refracție diferit:



Materiale Corona Render se pretează la orice scenă sau obiect, limita fiind numai creativitatea noastră.
Am demonstrat folosirea materialelor Corona în crearea de bijuterii 3D, iar efectul Caustics al materialelor transparente cu indice de refracție diferit se setează rapid, dar mai ales se randează rapid.

Materialele se pot atribui clasic, ca în 3D Studio Max, ori specific Corona Renderer, de aceea unele lecții sunt însoțite nu numai de explicații Pdf, ci și de ilustrări ale conceptului.



Influența materialelor de iluminare ambientală de tip HDRI Environment alături de lumina Corona Sun, este foarte importantă și în acest motor de randare, fiind unul din contributorii principali la iluminarea scenei după principiul celor 3 surse de lumină Key Light, Fill Light, Back Light.

Corona Scatter permite introducerea în scenă a vegetației cu geometrie complexă 3D, așa cum arătăm în cele două scene de mai jos:

Iluminarea HDRI

Materialele Corona Render se pot atribui pur și simplu unui obiect, fără nici o altă setare, dar au și o foarte mare versatilitate, se pot adapta oricărei cerințe.
Materialele Corona Color Correction și Corona Color se pot seta independent de sursele de lumină din scenă, dobândind o altă valoare White Balance, Brightness, Contrast, Hue, Saturation, Gamma, Temperature, Tint, LUT, Exposure.
Faptul că putem seta expunerea și balansul de alb exclusiv pentru un anume material oferă posibilități practic nelimitate.

Corona Color Correction Material

Corona Scatter

Vegetația cu geometrie 3D complexă se aduce în scenă cu Corona Scatter:

Corona Sun

Lumina Corona Sun specifică acestui render este adaptată lumii fizice reale, astfel încât elevația soarelui din scenă determină lumina fizică reală, atât cea directă cât și cea ambientală HDRI, pentru ca Sun Corona vine cu propria sa HDRI Environment:

Ateliere de randare

Vom aborda tehnica de convertire a scenelor Mental Ray ori V-Ray la Corona Renderer.
După ce vom studia materialele, luminile și setarea iluminării globale, în capitolul Ateliere de randare vom aplica toate aceste noțiuni. În lecțiile 41-44 vom parcurge toate etapele pe care le-ați putea întâlni sau de care ați avea nevoie în orice tip de scenă, fie randare de zi sau noapte, interioară sau exterioară, iar în lecția 45 vom eficientiza acest algoritm de lucru:


Tur virtual interactiv

Randarea arhitecturală poate fi prezentată mai atractiv, printr-un tur virtual interactiv:


Tur virtual arhitectural interactiv
Pentru tur virtual arhitectural interactiv, click pe imaginea de mai jos, sau aici >
Tur virtual arhitectural

Tur arhitectural interactiv
Pentru tur virtual arhitectural interactiv al randării unui stadion, randare care nu se află în curs, click pe imaginea de mai jos, sau aici >
Tur virtual arhitectural

Update Corona Renderer 7 Hotfix 1

Update-ul Corona Renderer 7 Hotfix 1 din noimebrie 2021 aduce câteva îmbunătățiri semnificative
  • timp real de randare mai mic cu până la 50%
  • calitate semnificativ superioară a randării
  • îmbunătățirea bibliotecii de materiale cu o nouă categorie Masonry
  • noul material Corona Physical Material (PBR) și 35 de presetări uluitor de eficiente
  • PRG Corona Clear Sky, cu un efect realistic de volum pentru perspectivele aeriene.

1. Biblioteca de materiale Corona Materials, noua categorie Masonry

 
S-a actualizat Biblioteca de materiale pentru a include o nouă categorie, Masonry, s-au actualizat secțiunie de metale și lemn pentru a adăuga unele materiale noi bazate pe materialul fizic (materialele care au fost acolo rămân deja bazate pe Materialul Legacy). De asemenea, s-au convertit unele dintre materialele existente anterior pentru a utiliza noul Physical Material în locul Legacy Material, cu adăugarea de setări, cum ar fi luciu la țesături etc.
Acestea sunt categoriile Covoare, Pardoseli, Beton și Plăci ceramice - rețineți că acest lucru poate duce la un rezultat vizual ușor diferit atunci când aplicați noua versiune din Bibliotecă, dar că scenele existente care au folosit versiunile anterioare Legacy Material nu vor fi afectate (cu excepția cazului în care le convertiți singur, desigur!)


2. PRG Clear Sky


Corona Sky sau PRG Clear Sky Modelul PRG Clear Sky numit Clear Sky in versiunea 6, vă oferă un efect de volum în redarea a perspectivei aeriene, control asupra altitudinii scenei, capacitatea de a regla cât de senin sau înnorat este cerul cu Turbidity și alegerea de a schimba artistic Horizon Blur.


3. Corona Physical Material (PRB)


Noul Corona Physical Material (PRB) se conformează standardelor industriale pentru a reda fidel aspectul materialelor și aliajelor standardizate.
Pentru mai multă flexibilitate, fiecare material dispune de un pachet de 35 de presetări, care la rândul lor pot fi particularizate prin reglarea parametrilor de material.
  
Crearea unui material nou a fost o oportunitate excelentă pentru a adăuga o listă de 35 presetări, pentru a oferi puncte de plecare rapide pentru o gamă largă de materiale comune. Indiferent dacă sunteți un utilizator nou sau expert, aceste presetări vă vor accelera fluxul de lucru prin configurarea instantanee a parametrilor așa cum aveți nevoie de ei - și vor oferi, de asemenea, o modalitate ușoară de a învăța interfața de utilizare, parametrii și modalitățile de creare a materialelor cu noul Material fizic.  
În galeria foto de mai jos am ilustrat testările pentru parametrii acestor noi materiale, folosind modelul 3D Mazda oferit de https://www.blog.viz-people.com


3. Corona Physical Material (PRB)


În setările Corona Physical Material (PRB) putem interveni cu ajutorul Sheen Layer, care ne permite să relgăm modul în care un material reflectă lumina în funcție de incidența unghiului sub care privim materialul.
Catifeaua, mătasea, bumbacul, lâna sau satinul, fibrele organice sau sintetice reflectă lumina în mod diferit, în funcție de incidența unghiului sub care sumt examinate.
Modificarea nu ține de setarea parametrului Anisotropy, ci este mult mai puternică iar efectele sunt mult mai subtile.

Ilustrăm mai jos câteva efecte ale Base Layer, Sheen Layer, Clearcoat Layer, cu parametrii duși dincolo de limitele firești, tocmai pentru a sublinia efectul acestora.
Vă recomandăm și curs randare V-Ray >
Curs randare Corona Render si 3D Studio Max
Back to content